Reușita punerii în scenă a scrierii nu se putea înfăptui decât sub îndrumarea unui regizor bun cunoscător al teatrului psihologic, și acesta se dovedește a fi Marius Oltean. Regizorul nu apelează în nici un moment la efecte ieftine de imagine teatrală, conduce doar cu pricepere interpretele la dezvoltarea partiturilor, la susținerea tensiunii relațiilor. Agnes, aleasa lui Dumnezeu a beneficiat de întâlnirea cu o echipă unită în ideea de a da un spectacol captivant prin credibilitatea interpretării, un spectacol pentru actori. Scena Teatrului Odeon e transformată în sală de spectacol, decorul în cruce, inspirat imaginat de Constantin Ciubotariu, indică discret spațiile de joc, catedrala, chilia lui Agnes, biroul stareței și e dominat în centru de bancă confruntărilor, iar în cele patru părți de iarba proaspătă. Totul e simplu și elegant, degajă liniștea unei mănăstiri ce va fi tulburată de intrusa venită să desfășoare o investigație psihologică. Muzica aleasă a lui Iosif Herțea sprijină crearea atmosferei solicitate de text și regie. Evident că spectatorii rămân impresionați însă, de jocul actorilor. Carmen Tănase știe să rostească și în șoapta cuvântul, încărcându-l de o emoționantă trăire interioară. Rolul cel mai greu, cel al psihologului, care își are povestea sa dramatică, îi revine actriței. Aridă, austeră la început, Martha Livingstone e caracterizată cu mult rafinament de Carmen Tănase, în raport cu invocarea întâmplărilor din trecut ce i-au schimbat viața. Melodramaticul său destin e sugerat nuanțat și invocat subtil prin fiecare atitudine de reținere sau revoltă. Carmen Tănase realizează o creație surprinzătoare într-un rol aflat pe muchia de cuțit a posibilităților de exagerare a situațiilor melodramatice. La rândul său, Virginia Rogin impresionează prin modul remarcabil în care jonglează cu dezvăluirea celor două fețe pe care le are stareța sa. Este când copleșită de credință și smerită, când oficială, rece, dominatoare, severă, ca să-și acopere înfrângerile sentimentale. Agnes, aleasa lui Dumnezeu demonstrează că avem actori capabili de performanțe, chiar și când nu se întâlnesc cu Shakespeare sau Cehov, dar reușesc să formeze o echipă cu regizorul.
Ileana Lucaciu – România Liberă – Timpul liber, 20 – 26 ianuarie 2005