Press Reviews
Particularitatea literaturii lui Schwab este aceea că ea se naşte din cuvinte, trăieşte şi se formulează prin cuvinte. Nu sensul ci forma cuvintelor este cea care dă particularitatea textului. Este o limbă a subconştientului, o aducere la lumină a forţelor psihice ascunse în noi. Dramaturgia lui Schwab este un gest brutal, e ca şi cum cineva te-ar lua cu forţa de ceafă, te-ar pune cu de-a sila în faţa oglinzii şi apoi ar începe să-ţi smulgă pielea de pe obraz ca să vezi cum eşti în realitate.
...A adus în sfera literaturii abjectul, penibilul și monstruozitatea fără să facă artă abjectă, penibilă și monstruoasă. A împăcat expresionismul german cu literatura. A scris așa cum noi nu avem curajul să visăm.
...A adus în sfera literaturii abjectul, penibilul și monstruozitatea fără să facă artă abjectă, penibilă și monstruoasă. A împăcat expresionismul german cu literatura. A scris așa cum noi nu avem curajul să visăm.
Dacă nu pentru umorul cinic din ce în ce mai gustat de public, nici pentru mâna sigură cu care a fost condus spectacolul și nici măcar pentru interpretarea plină de naturalețe a actorilor, atunci măcar pentru a vă forma o opinie și tot merită Genocidul văzut.
- Observatorul Cultural, 18 februarie 2001
Montarea lui Sorin Militaru, cu piesa austriacului Werner Schwab, Genocid sau ficatul meu e fără rost, a depășit fără efort dificultățile uriașe legate de violența textului (atât de limbaj, cât și de nivelul acțiunii dramatice), fiind foarte bine primită atât de public cât și de critică.
- Contemporanul, 11 iunie 2002